Naszą misją Twój powrót do zdrowia

Regulamin Pobytu Pacjenta

w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Kołobrzegu

 

CZĘŚĆ A

Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta NFZ

 

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach pobytu stacjonarnego.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie skierowania na leczenie uzdrowiskowe wystawionego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzonego przez Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.
  3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent przedkłada:
    a) skierowanie na leczenie uzdrowiskowe,
    b) dowód tożsamości.
    Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Pacjent otrzymuje kartę pobytu, którą należy nosić przy sobie.
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od dnia określonego w skierowaniu NFZ od godziny 1400, a kończy się o godzinie 1200 ostatniego dnia wskazanego w skierowaniu.
  5. Pacjent na etapie przyjęcia w Recepcji jest zobowiązany wypełnić stosowne oświadczenie, na podstawie którego będzie przydzielony pokój z uwzględnieniem dostępności i wyposażenia.
  6. Zmiana standardu pokoju po zameldowaniu jest możliwa wyłącznie w miarę dostępności pokoi.
  7. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego w ciągu 24 h od przyjęcia na oddział. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz na podstawie aktualnego stanu zdrowia, z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu, Pacjent dostaje do pokoju.
  8. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt i uiścić opłaty obowiązkowe i dodatkowe wynikające z Cennika Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu oraz opłatę uzdrowiskową w ciągu 72h od przyjazdu do Sanatorium. Recepcja przyjmuje wpłaty od dnia następnego po przyjeździe.
  9. Pacjent zakwaterowany w pokoju wyposażonym w: czajnik, lodówkę, telewizor, zobowiązany jest do zapłaty za każde z tych urządzeń opłatę określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  10. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków zapisana jest na indywidualnej karcie pobytu Pacjenta oraz wywieszona jest na tablicy informacyjnej przy Jadalni.
  11. Posiłki są serwowane wyłącznie w Jadalni. Za pominięte przez Pacjenta posiłki nie przysługuje prowiant ani zwrot kosztów.
  12. Rodzaj diety (z uwzględnieniem zasadniczego schorzenia Pacjenta, zgodnie z profilem leczenia Sanatorium) ustalany jest w dniu przyjazdu przez Dietetyczkę.
    Pacjent za zgodą lekarza prowadzącego może wnioskować o zmianę rodzaju diety.
  13. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
  14. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  15. Pacjent zgłasza się na badania i zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając procedur pobieranych zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  16. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  17. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Pacjenta swoich osobistych rzeczy w pokoju, poza depozytem.
  18. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nieoddane do depozytu.
  19. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium, w szczególności:
    • przed wyjściem z pokoju należy wyłączyć światło i wszystkie urządzenia elektryczne, zamknąć okna, zakręcić krany,
    • w pokojach zabrania się używać sprzętów własnych: czajników, grzałek, grzejników, żelazek itp.,
    • zabrania się wnoszenia do pokoju łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu, a także ładowania akumulatorów z hulajnóg czy rowerów,
    • należy zamykać pokój na czas swojej nieobecności,
    • na koniec pobytu w Sanatorium należy obowiązkowo oddać klucz/kartę w Recepcji,
    • zabrania się wynoszenia z Jadalni sztućców, nakryć stołowych oraz posiłków do pokoi,
    • cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600, w tym czasie Pacjent zobowiązany jest do przebywania w swoim pokoju. Winien zachowywać się w sposób niezakłócający odpoczynku innych Pacjentów na terenie Sanatorium,
    • na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania ptaków (w tym z balkonów i okien),
    • zabrania się rozpinania samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
    • zabrania się przesuwania mebli w pokoju i łączenia łóżek,
    • zabrania się zasłaniania czujek przeciwpożarowych przez Pacjentów.
  1. Osoby przybywające z zewnątrz, celem odwiedzin zobowiązane są zgłosić się do Recepcji Sanatorium.
  2. Osoby niezameldowane w pokoju, jak również osoby spoza Sanatorium mogą przebywać w pokoju Pacjenta do godziny 21:00 za zgodą personelu Sanatorium i współpacjentów.
  3. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt, za wyjątkiem psa z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego.
  4. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  5. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  6. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium otę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  7. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium przez Pacjenta ze skierowaniem z NFZ (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy z NFZ powiększonej o opłaty obowiązkowe i dodatkowe wnoszone przez tego Pacjenta i liczby osobodni o którą został skrócony pobyt.
  8. Pacjent nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt 26 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z przyczyn zdrowotnych, ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  9. W przypadku nieuzasadnionego skrócenia pobytu (wcześniejszy wyjazd nieuzasadniony) pobyt kończy się do godz. 12:00 śniadaniem, w tym dniu nie przysługują zabiegi.
  10. W przypadku uzyskania zgody od lekarza prowadzącego na wycieczkę fakultatywną, organizowaną przez podmiot zewnętrzny, Pacjent nie otrzymuje suchego prowiantu.
  11. Zamiar wcześniejszego wyjazdu Pacjent zgłasza pielęgniarce, celem wykonania niezbędnych formalności związanych z wypisem i uregulowaniem wzajemnych zobowiązań.
  12. W przeddzień wyjazdu, po wykorzystaniu zabiegów Pacjent zdaje kartę zabiegową w dyżurce pielęgniarek. Kartę informacyjną (wypis) z leczenia sanatoryjnego Pacjent otrzymuje na 12 godzin przed wyjazdem w dyżurce całodobowej.
  13. Pacjent, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, nie przestrzega zaleceń objętych programem leczenia sanatoryjnego może zostać wydalony z Sanatorium. W takim przypadku Pacjent zapłaci odszkodowanie wskazane w pkt 26.
  14. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  15. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  16. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  17. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  18. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

CZĘŚĆ B

 Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta komercyjnego

 

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego pobytu leczniczego.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej rezerwacji na świadczenie usług zdrowotnych.
  3. Po zameldowaniu w Recepcji Pacjent otrzymuje kartę pobytu, którą należy nosić przy sobie.
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny 1200 w pierwszym dniu a kończy się o godz. 1000 w ostatnim dniu.
  5. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza, celem zaordynowania zabiegów rehabilitacyjnych.
  6. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu, Pacjent dostaje do pokoju. Pierwsza wizyta lekarska jest bezpłatna w celu zaordynowania zabiegów leczniczych. Ewentualne następne jak i wszystkie procedury pielęgniarskie są odpłatne wg Cennika Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  7. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając procedur pobieranych zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  8. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  9. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
  10. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji, w dniu przyjazdu po zameldowaniu.
  11. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków zapisana jest na indywidualnej karcie pobytu Pacjenta oraz wywieszona jest na tablicy informacyjnej przy Jadalni.
  12. Posiłki są serwowane wyłącznie w Jadalni. Za pominięte przez Pacjenta posiłki nie przysługuje prowiant ani zwrot kosztów.
  13. Rodzaj diety (z uwzględnieniem zasadniczego schorzenia Pacjenta, zgodnie z profilem leczenia Sanatorium) ustalany jest w dniu przyjazdu przez Dietetyczkę. Pacjent za zgodą lekarza prowadzącego może wnioskować o zmianę rodzaju diety.
  14. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  15. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Pacjenta swoich osobistych rzeczy w pokoju, poza depozytem.
  16. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nieoddane do depozytu.
  17. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium, w szczególności:
    • przed wyjściem z pokoju należy wyłączyć światło i wszystkie urządzenia elektryczne, zamknąć okna, zakręcić krany,
    • w pokojach zabrania się używać sprzętów własnych: czajników, grzałek, grzejników, żelazek itp.,
    • zabrania się wnoszenia do pokoju łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu, a także ładowania akumulatorów z hulajnóg czy rowerów,
    • należy zamykać pokój na czas swojej nieobecności,
    • na koniec pobytu w Sanatorium należy obowiązkowo oddać klucz/kartę w Recepcji,
    • zabrania się wynoszenia z Jadalni sztućców, nakryć stołowych oraz posiłków do pokoi,
    • na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania ptaków (w tym z balkonów i okien),
    • zabrania się rozpinania samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
    • cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600 , w tym czasie Pacjent zobowiązany jest do przebywania w swoim pokoju. Winien zachowywać się w sposób niezakłócający odpoczynku innych Pacjentów na terenie Sanatorium,
    • zabrania się przesuwania mebli w pokoju i łączenia łóżek,
    • zabrania się zasłaniania czujek przeciwpożarowych przez Pacjentów.
  1. Osoby przybywające z zewnątrz, celem odwiedzin zobowiązane są zgłosić się do Recepcji Sanatorium.
  2. Osoby niezameldowane w pokoju, jak również osoby spoza Sanatorium mogą przebywać w pokoju Pacjenta do godziny 21:00 za zgodą personelu Sanatorium i współpacjentów.
  3. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt, za wyjątkiem psa z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego.
  4. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  5. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  6. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium kwotę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  7. Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek Pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis) z pobytu leczniczego.
  8. Z Pacjentem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, Sanatorium wobec Pacjenta może zaprzestać kontynuacji świadczenia usług. Pacjentowi nie przysługuje zwrot pieniędzy za niewykorzystaną część pobytu.
  9. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  10. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  11. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  12. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  13. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

CZĘŚĆ C

 Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego, lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą

 

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług zdrowotnych pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą.
  3. Po zameldowaniu w Recepcji Pacjent otrzymuje kartę pobytu, którą należy nosić przy sobie.
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny 1200 w pierwszym dniu a kończy się o godz. 1000 w ostatnim dniu.
  5. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego, w ciągu 24 h od przyjęcia na oddział.
  6. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu, Pacjent dostaje do pokoju.
  7. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając procedur pobieranych zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  8. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
  9. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  10. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji w dniu przyjazdu.
  11. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków zapisana jest na indywidualnej karcie pobytu Pacjenta oraz wywieszona jest na tablicy informacyjnej przy Jadalni.
  12. Posiłki są serwowane wyłącznie w Jadalni. Za pominięte przez Pacjenta posiłki nie przysługuje prowiant ani zwrot kosztów.
  13. Rodzaj diety (z uwzględnieniem zasadniczego schorzenia Pacjenta, zgodnie z profilem leczenia Sanatorium) ustalany jest w dniu przyjazdu przez Dietetyczkę.Pacjent za zgodą lekarza prowadzącego może wnioskować o zmianę rodzaju diety.
  1. Przedmioty wartościowe, Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  2. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nieoddane do depozytu.
  3. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Pacjenta swoich osobistych rzeczy w pokoju, poza depozytem.
  4. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium, w szczególności:
    • przed wyjściem z pokoju należy wyłączyć światło i wszystkie urządzenia elektryczne, zamknąć okna, zakręcić krany,
    • w pokojach zabrania się używać urządzeń własnych: czajników, grzałek, grzejników, żelazek itp.,
    • zabrania się wnoszenia do pokoju łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu, a także ładowania akumulatorów z hulajnóg czy rowerów,
    • należy zamykać pokój na czas swojej nieobecności,
    • na koniec pobytu w Sanatorium należy obowiązkowo oddać klucz/kartę w Recepcji,
    • zabrania się wynoszenia z Jadalni sztućców, nakryć stołowych oraz posiłków do pokoi,
    • na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania ptaków (w tym z balkonów i okien),
    • zabrania się rozpinania samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
    • cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600, w tym czasie Pacjent zobowiązany jest do przebywania w swoim pokoju. Winien zachowywać się w sposób niezakłócający odpoczynku innych Pacjentów na terenie Sanatorium,
    • zabrania się przesuwania mebli w pokoju i łączenia łóżek,
    • zabrania się zasłaniania czujek przeciwpożarowych przez Pacjentów.
  1. Osoby przybywające z zewnątrz, celem odwiedzin zobowiązane są zgłosić się do Recepcji Sanatorium.
  2. Osoby niezameldowane w pokoju, jak również osoby spoza Sanatorium mogą przebywać w pokoju Pacjenta do godziny 21:00 za zgodą personelu Sanatorium i współpacjentów.
  3. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt, za wyjątkiem psa z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego.
  4. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  5. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  6. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium kwotę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  7. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium przez Pacjenta (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a jednostką kierującą i liczby osobodni, o którą został skrócony pobyt.
  8. Pacjent nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt 24 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z przyczyn zdrowotnych, ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  9. Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek Pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis).
  10. Z Pacjentem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, nie przestrzega zaleceń objętych programem pobytu leczniczego turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego, lub pobytu w ramach porozumienia może zostać rozwiązana umowa świadczenia usług. Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a Pacjentem i liczby osobodni, o którą został skrócony pobyt.
  1. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  2. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  3. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  4. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

CZĘŚĆ D

 Dotyczy pobytu Gościa w ramach pobytu noclegowego

 

  1. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej rezerwacji o świadczenie usług.
  2. Po zameldowaniu Gość otrzymuje kartę pobytu, którą należy nosić przy sobie.
  3. Gość zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji przy zameldowaniu.
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godz. 1200 w pierwszym dniu a kończy się w ostatnim dniu o godz. 1000.
  5. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków zapisana jest na indywidualnej karcie pobytu Gościa oraz wywieszona jest na tablicy informacyjnej przy Jadalni.
  6. Posiłki są serwowane wyłącznie w Jadalni. Za pominięte przez Gościa posiłki nie przysługuje prowiant ani zwrot kosztów.
  7. Usługi niewykorzystane przez Gościa przepadają. Odstępowanie zleceń na usługi innym osobom jest zabronione.
  8. Przedmioty wartościowe Gość powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  9. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nieoddane do depozytu.
  10. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Gościa swoich osobistych rzeczy w pokoju, poza depozytem.
  11. Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymywania czystości w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosowania się do ustalonego porządku w Sanatorium, w szczególności:
    • przed wyjściem z pokoju należy wyłączyć światło i wszystkie urządzenia elektryczne, zamknąć okna, zakręcić krany,
    • w pokojach zabrania się używać urządzeń własnych: czajników, grzałek, grzejników, żelazek itp.,
    • zabrania się wnoszenia do pokoju łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu, a także ładowania akumulatorów z hulajnóg czy rowerów,
    • należy zamykać pokój na czas swojej nieobecności,
    • na koniec pobytu w Sanatorium należy obowiązkowo oddać klucz/kartę w Recepcji,
    • zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć stołowych oraz posiłków do pokoi,
    • na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania ptaków (w tym z balkonów i okien),
    • zabrania się rozpinania samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
    • cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600, w tym czasie Gość zobowiązany jest do przebywania w swoim pokoju. Winien zachowywać się w sposób niezakłócający odpoczynku innych Pacjentów/Gości na terenie Sanatorium,
    • zabrania się przesuwania mebli w pokoju i łączenia łóżek,
    • zabrania się zasłaniania czujek przeciwpożarowych przez Gości.
  1. Osoby przybywające z zewnątrz, celem odwiedzin zobowiązane są zgłosić się do Recepcji Sanatorium.
  2. Osoby niezameldowane w pokoju, jak również osoby spoza Sanatorium mogą przebywać w pokoju Gościa do godziny 21:00 za zgodą personelu Sanatorium i współpacjentów/współgości.
  3. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt, za wyjątkiem psa z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego.
  4. Gość ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  5. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  6. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Gość zapłaci na rzecz Sanatorium kwotę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  7. Z Gościem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu można zaprzestać kontynuacji usługi. Gościowi nie należy się zwrot pieniędzy za niewykorzystaną część pobytu.
  8. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium przez Gościa (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania pobytu bądź skreślenie z listy Gości), Gość uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania usług i straty z tytułu niezrealizowanej części usługi w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z rezerwacji pomiędzy Sanatorium, a Gościem i liczby osobodni, o którą został skrócony pobyt.
  9. Gość nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt 19 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z przyczyn zdrowotnych, ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń, do których powstania Gość się nie przyczynił.
  10. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  11. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  12. Administratorem danych osobowych Gościa jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  13. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  14. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

CZĘŚĆ E

Dotyczy pobytu ambulatoryjnego Pacjenta NFZ

 

  1. Uzdrowiskowe Leczenie Ambulatoryjne Dzieci i Dorosłych realizowane jest na podstawie skierowania na leczenie uzdrowiskowe ambulatoryjne wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzonego przez Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.
    Zamiar skorzystania z zabiegów rehabilitacyjnych w formie leczenia ambulatoryjnego Pacjent powinien zgłosić telefonicznie do Sanatorium  na dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem leczenia.
  1. W celu skorzystania z leczenia ambulatoryjnego Pacjent powinien zgłosić się do dyżurki pielęgniarskiej 3-216, w wyznaczonym przez NFZ terminie, wcześniej uzgodnionym z Sanatorium, do godz. 9:00.
  2. Osoba z niepełnosprawnością wraz z psem z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego ma prawo wstępu do budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Kołobrzegu, z wyłączeniem pomieszczeń zastrzeżonych.
  3. W dniu przyjęcia Pacjent zgłasza się do dyżurki pielęgniarskiej 3-216, w celu założenia dokumentacji medycznej i wyznaczenia wizyty lekarskiej. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza, który zleca zabiegi lecznicze na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań zdrowotnych do zabiegów leczniczych.
  4. Po badaniu lekarskim Pacjent otrzymuje kartę zabiegową. Zabrania się udostępniania Karty zabiegowej osobom innym, niż ta dla której zostały zlecone zabiegi.
  5. Wszelkie problemy zdrowotne powstałe w trakcie pobytu Pacjent zgłasza w dyżurce pielęgniarskiej w której odbyła się rejestracja na leczenie uzdrowiskowe ambulatoryjne.
  6. Pacjent ma obowiązek systematycznie korzystać z zabiegów fizjoterapeutycznych, zgłaszać się w dniach i godzinach wyznaczonych w harmonogramie zabiegów.
  7. Przed wejściem na bazę zabiegową Pacjent powinien pozostawić wierzchnie okrycie i obuwie w szatni znajdującej się przy Dziale Usprawniania Leczniczego. Klucz do szafki w szatni wydawany jest w Recepcji za pobraniem kaucji zwrotnej.
  8. Pacjent nie powinien samowolnie przerywać zabiegów. O fakcie przerwania, braku możliwości korzystania z zabiegów bezzwłocznie  poinformuje pielęgniarkę. Zamiar skrócenia leczenia zgłasza pielęgniarce w dyżurce pielęgniarskiej.
  9. W przypadku rezygnacji lub chęci przełożenia zabiegu, Pacjent zobowiązany jest do powiadomienia osobiście lub telefonicznie gabinetu planowania zabiegów 094 35 44 620 wew. 5209 w Dziale Usprawniania Leczniczego nie później niż na 2 godziny przed planowanym wykonaniem zabiegu.
  10. Po zakończeniu rehabilitacji kartę zabiegową Pacjent dostarcza do dyżurki pielęgniarskiej w której był przyjmowany i otrzymuje kartę informacyjną z Leczenia ambulatoryjnego. Niedostarczenie karty zabiegowej po zakończonych zabiegach może powodować obciążenie kosztami zgodnie z Cennikiem usług świadczonych odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu oraz powiadomieniem właściwego miejscowo Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
  11. W przypadku skrócenia pobytu ambulatoryjnego Pacjenta ze skierowaniem z NFZ (nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy z NFZ.
  12. Pacjent nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt 12 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu ambulatoryjnego Pacjenta NFZ. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z przyczyn zdrowotnych, ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  13. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  14. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Pacjenta swoich osobistych rzeczy w Sanatorium.
  15. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  16. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Gość zapłaci na rzecz Sanatorium kwotę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  17. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  18. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  19. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  20. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  21. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

CZĘŚĆ F

Dotyczy leczenia fizjoterapeutycznego Pacjenta z zewnątrz

 

  1. Leczenie fizjoterapeutyczne Pacjenta z zewnątrz odbywa się bez wymogu skierowania na leczenie.
  2. Zamiar skorzystania z zabiegów rehabilitacyjnych Pacjent powinien zgłosić osobiście w gabinecie planowania 5-209 Działu Usprawniania Leczniczego lub telefonicznie 94 35 44 620 wew. 5209.
  3. W celu skorzystania z zabiegów Pacjent powinien zgłosić się we wcześniej uzgodnionym terminie w gabinecie planowania 5-209 Działu Usprawniania Leczniczego od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 14:00.
  4. W dniu przyjęcia Pacjent zgłasza się do gabinetu planowania 5-209 w Dziale Usprawniania Leczniczego, w celu założenia dokumentacji medycznej i wyznaczenia dodatkowo płatnej wizyty lekarskiej. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza, który zleca zabiegi lecznicze na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań zdrowotnych do zabiegów leczniczych.
  5. Istnieje możliwość przyjęcia Pacjenta na leczenie fizjoterapeutyczne z zewnątrz bez dodatkowo płatnej wizyty lekarskiej, jeżeli Pacjent posiada skierowanie na wskazane zabiegi fizjoterapeutyczne wystawione przez innego lekarza.
  6. Odpłatność za leczenie fizjoterapeutyczne należy uiścić w Recepcji Sanatorium.
  7. Sanatorium może wystawić dokument korygujący oraz dokonać zwrotu za wykupione i opłacone zabiegi, które nie zostały jeszcze wykonane w uzasadnionych przypadkach np. brak możliwości skorzystania z przyczyn zdrowotnych lub losowych.
  8. Po badaniu lekarskim Pacjent otrzymuje kartę zabiegową. Zabrania się udostępniania Karty zabiegowej osobom innym, niż ta dla której zostały zlecone zabiegi.
  9. Wszelkie problemy zdrowotne powstałe w trakcie leczenia fizjoterapeutycznego Pacjent zgłasza w gabinecie planowania 5-209 w Dziale Usprawniania Leczniczego.
  10. Pacjent ma obowiązek stawiać się na zabiegi w dniach i godzinach wyznaczonych w harmonogramie zabiegów.
  11. Przed wejściem na bazę zabiegową Pacjent powinien pozostawić wierzchnie okrycie i obuwie w szatni znajdującej się przy Dziale Usprawniania Leczniczego. Klucz do szafki w szatni wydawany jest w Recepcji za pobraniem kaucji zwrotnej.
  12. Pacjent nie powinien samowolnie przerywać zabiegów. O fakcie przerwania, braku możliwości korzystania z zabiegów bezzwłocznie  poinformuje pracownika w gabinecie planowania 5-209 w Dziale Usprawniania Leczniczego. Zamiar skrócenia leczenia zgłasza w gabinecie planowania 5-209 w Dziale Usprawniania Leczniczego.
  13. Osoba z niepełnosprawnością wraz z psem z certyfikatem potwierdzającym status psa asystującego ma prawo wstępu do budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Kołobrzegu, z wyłączeniem pomieszczeń zastrzeżonych.
  14. Po zakończeniu leczenia fizjoterapeutycznego kartę zabiegową Pacjent zachowuje.
  15. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  16. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności w przypadku pozostawienia przez Pacjenta swoich osobistych rzeczy w Sanatorium.
  17. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami, podlega karze grzywny do 500 zł.
  18. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru Gość zapłaci na rzecz Sanatorium kwotę tytułem zryczałtowanego odszkodowania określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  19. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400, po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie Sanatorium.
  20. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
  21. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu ul. Portowa 22 78-100 Kołobrzeg.
  22. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Sanatorium w zakładce RODO oraz na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  23. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuje się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.

 

 

                             Załącznik Nr 1 do Regulaminu Pobytu Pacjenta

Kołobrzeg, dn. …………………………………..

 

…………………………………………………………..

(imię i nazwisko)

 

……………………………

(nr pokoju)

OŚWIADCZENIE

 

Oświadczam, że zapoznałam/em się z Regulaminem pobytu Pacjenta w SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu oraz zobowiązuję się go przestrzegać, w tym w szczególności, uiścić opłaty za:

  • leczenie uzdrowiskowe sanatoryjne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 529)
  • opłatę uzdrowiskową według stawki określonej w Uchwale Rady Miasta Kołobrzeg za każdą rozpoczętą dobę pobytu
  • opłatę wynikającą z ewentualnej zmiany standardu pokoju zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 529)
  • opłatę dodatkową za wynajem sprzętów, które znajdują się na wyposażeniu pokoju, zgodnie z Cennikiem Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu: *czajnika, *telewizora, *lodówki

Wszystkie należności ureguluję w regulaminowym czasie 72 godzin od przyjazdu do Sanatorium.

 

 

 

 

 

………………………………………………………………

(podpis pacjenta)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*(niepotrzebne skreślić)