Naszą misją Twój powrót do zdrowia

Regulamin Pobytu Pacjenta

w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

w Kołobrzegu

 

CZĘŚĆ A

Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta NFZ

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach turnusu ogólnosanatoryjnego.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie skierowania na leczenie uzdrowiskowe wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzonego przez Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.
  3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent przedkłada: skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, dowód tożsamości, aktualny dowód ubezpieczenia zdrowotnego. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od dnia określonego w skierowaniu NFZ od godziny 1400, a kończy się o godzinie 1200 ostatniego dnia wskazanego w skierowaniu.
  5. W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą z cennika obowiązującego w Sanatorium.
  6. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego w ciągu 24h od przyjęcia na oddział. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz, na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
  7. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt i uiścić opłaty obowiązkowe wynikające z Cennika Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu oraz opłatę uzdrowiskową w ciągu 72h od przyjazdu do Sanatorium. Recepcja przyjmuje wpłaty od dnia następnego po przyjeździe. Rekomenduje się wpłaty kartą płatniczą.
  8. Informacji na temat funkcjonowania oddziału, terminów badań lekarskich, zabiegów itp. udziela pielęgniarka.
  9. Pacjent zapoznaje się z informacją o prawach Pacjenta SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Kołobrzegu, znajdującą się na tablicach informacyjnych przy dyżurkach pielęgniarskich.
  10. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie informacyjnej przy Jadalni.
  11. Informacja o godzinach udzielania zabiegów znajduje się terenie Działu Usprawniania Leczniczego.
  12. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  13. Pacjent zgłasza się na badania i zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  14. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która informuje o zasadach korzystania z depozytu i udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  15. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  16. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium: przed wyjściem z pokoju wyłącza światło i telewizor, zamyka okna, zakręca krany, w pokojach zabrania się używać sprzętów własnych: grzałek, grzejników, żelazek, itp., pacjent zamyka pokój na czas swojej nieobecności. Pacjent kończący pobyt w sanatorium oddaje klucz/kartę w Recepcji. Zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć stołowych oraz posiłków do pokoi. Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600 . Na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania ptaków (w tym z balkonów i okien). Zabronione jest rozpinanie samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich.
  17. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
  18. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  19. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych zgodnie z Ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za każdorazowe złamanie zakazu Pacjent zapłaci opłatę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
  20. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium karę w kwocie określonej w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  21. Pacjent, przebywający w pokoju wyposażonym w: czajnik, lodówkę, telewizor lub w pokoju wyposażonym w jedno lub dwa z tych urządzeń, zobowiązany jest do zapłaty od dnia następnego po przyjeździe (nie później niż w ciągu 72h) za każde z tych urządzeń opłatę określoną w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu, za każdy dzień pobytu w Sanatorium.
  22. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Pacjenta ze skierowaniem z NFZ (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy z NFZ i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
  23. W przypadku nieuzasadnionego skrócenia pobytu (wcześniejszy wyjazd nieuzasadniony) pobyt kończy się do godz. 12:00 śniadaniem, w tym dniu nie przysługują zabiegi.
  24. W chwili otrzymania zgody na przepustkę powyżej 12 godzin pacjentowi nie przysługuje zwrot za wniesione opłaty z tytuły odpłatności za wyżywienie i zakwaterowanie oraz inne dodatkowe opłaty. Ponadto, Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy z NFZ i liczby dni, na które została udzielona przepustka.
  25. Pacjent nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt. 22 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  26.  Zamiar wcześniejszego wyjazdu Pacjent zgłasza pielęgniarce, celem wykonania niezbędnych formalności związanych z wypisem i uregulowaniem wzajemnych zobowiązań.
  27.  Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis) z leczenia sanatoryjnego.
  28. W dniu wyjazdu Pacjent przekaże: klucze/kartę pobytu od swojego pokoju – do Recepcji.
  29. Pacjent, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń objętych programem leczenia sanatoryjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać wydalony z Sanatorium. W takim przypadku Pacjent zapłaci odszkodowanie wskazane w pkt. 21. Decyzję w sprawie skreślenia z listy Pacjentów podejmuje Dyrektor Sanatorium w uzgodnieniu z lekarzem prowadzącym.
  30. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400.
  31. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.

 

CZĘŚĆ B

 Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta komercyjnego

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego pobytu leczniczego.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług zdrowotnych.
  3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent przedkłada dowód tożsamości.
  4. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
  5. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny 1200 w pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się o godz.1000 w ostatnim dniu pobytu.
  6. W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą z obowiązującego w Sanatorium cennika.
  7. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego.
  8. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz, na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
  9. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  10. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
  11. Informacji na temat funkcjonowania Sanatorium udziela pielęgniarka oraz pracownicy Recepcji.
  12. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji, w dniu przyjazdu po zameldowaniu (rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych).
  13. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie informacyjnej przy Jadalni.
  14. Informacja o godzinach udzielania zabiegów znajduje się terenie Działu Usprawniania Leczniczego.
  15. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  16. Przedmioty wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która informuje o zasadach korzystania z depozytu i udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  17. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  18. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium:
  19. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
  20. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  21. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych zgodnie z Ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za każdorazowe złamanie zakazu Pacjent zapłaci opłatę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
  22. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium karę w kwocie określonej w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  23. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Pacjenta (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a Pacjentem i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
  24. Pacjent nie uiści odszkodowania, wskazanego w pkt. 23 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  25. Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis) z pobytu leczniczego.
  26. W dniu wyjazdu Pacjent przekaże: klucze i kartę pobytu od swojego pokoju – do Recepcji.
  27. Z Pacjentem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń objętych programem pobytu leczniczego komercyjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać rozwiązana umowa świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
  28. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400.
  29. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.

 

CZĘŚĆ C 

Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego, lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą

 

  1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą.
  2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług zdrowotnych pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą.
  3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent przedkłada dowód tożsamości.
  4. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
  5. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny 1200 w pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się o godz.1000 w ostatnim dniu pobytu.
  6. W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą z obowiązującego w Sanatorium cennika.
  7. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego.
  8. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz, na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
  9. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają. Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
  10. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
  11. Informacji na temat funkcjonowania Sanatorium udziela pielęgniarka oraz pracownicy Recepcji.
  12. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji w ciągu 3 dni od przyjazdu (rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych).
  13. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie informacyjnej przy Jadalni.
  14. Informacja o godzinach udzielania zabiegów znajduje się terenie Działu Usprawniania Leczniczego.
  15. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
  16. Przedmioty wartościowe, Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która informuje o zasadach korzystania z depozytu i udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  17. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  18. Pacjent przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium:
  19. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
  20. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  21. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych zgodnie z Ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za każdorazowe złamanie zakazu Pacjent zapłaci opłatę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
  22. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium karę w kwocie określonej w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  23. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Pacjenta (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a jednostką kierującą i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
  24. Pacjent nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt. 23 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Pacjent się nie przyczynił.
  25. Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis).
  26. W dniu wyjazdu Pacjent przekaże: klucze i kartę pobytu od swojego pokoju – do Recepcji.
  27. Z Pacjentem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń objętych programem pobytu leczniczego turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego, lub pobytu w ramach porozumienia albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać rozwiązana umowa świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
  28. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400.
  29. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.

 

CZĘŚĆ D

Dotyczy pobytu Gościa w ramach pobytu noclegowego

  1. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług.
  2. W recepcji Sanatorium należy przedłożyć dowód tożsamości oraz indywidualną umowę o świadczenie usług. 3. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Gość otrzymuje kartę pobytu.
  3. Gość zobowiązany jest zapłacić za pobyt w Recepcji, w dniu przyjazdu po zameldowaniu (rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych).
  4. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godz. 1200 w pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się w ostatnim dniu o godz. 1000,
  5. W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania.
  6. Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą z obowiązującego w Sanatorium cennika.
  7. Informacji na temat funkcjonowania Sanatorium, udziela personel Recepcji.
  8. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie informacyjnej przy Jadalni.
  9. Gość Sanatorium stosuje się do wszystkich zaleceń wydawanych przez personel.
  10. Usługi niewykorzystane przez Gościa przepadają. Odstępowanie zleceń na usługi innym osobom jest zabronione.
  11. Przedmioty wartościowe, Gość powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium, która informuje o zasadach korzystania z depozytu i udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
  12. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
  13. Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymywania czystości w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosowania się do ustalonego porządku w Sanatorium:
  14. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
  15. Gość ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  16. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych zgodnie z Ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za każdorazowe złamanie zakazu Pacjent zapłaci opłatę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
  17. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania (dym). w kwocie określonej w Cenniku Usług Świadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
  18. Z Gościem, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać rozwiązana umowa świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
  19. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Gościa (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania pobytu bądź skreślenie z listy gości), Gość uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania usług i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a Gościem i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
  20. Gość nie uiści odszkodowania wskazanego w pkt. 20 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Gość się nie przyczynił.
  21. W dniu wyjazdu Gość przekaże:
  22. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400.
  23. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia

 

 

ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU

W SP ZOZ SANATORIUM UZDROWISKOWYM MSWiA w KOŁOBRZEGU

 Celem wdrażanych zasad jest:

  1. Zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów oraz personelu.
  2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia.
  3. Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.

GODNY ZAUFANIA OBIEKT

      • Do Sanatorium może zgłosić się wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną oraz osoba która nie przebywa z osobą odbywającą kwarantannę , izolację lub sama jest objęta kwarantanną czy izolacją.
      • Na terenie Sanatorium mogą przebywać wyłącznie osoby zameldowane oraz personel pracujący.
      • Wszystkie wspólne pomieszczenia, ciągi komunikacyjne, toalety, poręcze, klamki, windy są utrzymane w czystości i systematycznie dezynfekowane.
      • Personel jest wyposażony w środki ochrony osobistej oraz zaopatrzony w środki dezynfekujące.
      • Podczas zameldowania, przy blacie recepcyjnym, może znajdować się tylko 1 osoba, wyjątkiem są opiekunowie asystujący Pacjentowi.

BEZPIECZNE POKOJE

      • Pokoje przed przyjazdem Pacjentów są gruntownie sprzątane oraz dezynfekowane.
      • W trakcie pobytu, pokój będzie sprzątany systematycznie, podczas nieobecności zameldowanych osób. Wszelkie potrzeby w zakresie czystości proszę zgłaszać telefonicznie dyżurnej Pielęgniarce, pracownikowi Recepcji lub bezpośrednio Pani Sprzątającej.

BEZPIECZNA STOŁÓWKA

      • Kucharze i Kelnerki są wyposażone w środki ochrony osobistej, a posiłki przygotowują w rękawiczkach.
      • Przed wejściem na stołówkę należy zdezynfekować ręce.
      • Podczas oczekiwania na wejście na stołówkę należy zachować bezpieczny dystans społeczny.
      • Stoliki na Stołówce są rozmieszczone w bezpiecznej odległości i są na bieżąco dezynfekowane.

BEZPIECZNA BAZA ZABIEGOWA

      • Przed wejściem na Bazę Zabiegową należy zdezynfekować ręce.
      • Fizjoterapeuci są wyposażeni w środki ochrony osobistej.
      • Na zabiegi należy zgłaszać się punktualnie (zgodnie z harmonogramem w karcie zabiegowej), co pozwoli uniknąć kontaktu z innymi Pacjentami i da fizjoterapeutom czas na gruntowną dezynfekcję stanowiska zabiegowego.

NAJWAŻNIEJSZE

      • Dbaj o higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.
      • Często myj ręce, szczególnie po każdorazowym powrocie do pokoju.
      • Unikaj podawania dłoni i bliskiego kontaktu z innymi.
      • Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób.
      • Podczas kichania, kaszlu zasłaniaj usta zgięciem łokciowym lub chusteczką.
      • W przypadku zaobserwowania u siebie niepokojących objawów lub złego samopoczucia, pozostań w pokoju i zadzwoń do dyżurnej pielęgniarki lub Recepcji.

MONITORING

      • W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, pacjentów oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuję się obserwację pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.
      • Monitoring nie obejmuje pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, pokoi łóżkowych (chyba, że wynika to z innych przepisów), przebieralni, szatni, jadalni.
      • Nagrania uzyskane w wyniku monitoringu zawierające dane osobowe mogą być wykorzystane wyłącznie do celów, do których zostały zebrane.
      • Nagrania są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
      • Administratorem systemu monitoringu jest Dyrektor Placówki, który wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
      • W przypadku pytań dotyczących ochrony danych w zakresie monitoringu z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@mswia.kolobrzeg.pl lub listownie ma adres Zakładu.
      • Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych znajduje się na naszej stronie w Internecie.

 

Przydatne numery wewnętrzne telefonów:

Numery pokoi Tel. Wew. Godziny otwarcia

RECEPCJA

 

1000

całodobowa

DYŻURKA

PIELĘGNIAREK

od 3-099 do 3-416

3216

całodobowa

od 4-001 do 4-315

4210

7:00-14:35

od 4-401 do 4-615

4510

całodobowa

od 4-701 do 4-915 4810

7:00-14:35

 

Numer alarmowy: 112

Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kołobrzegu: 94 35 23 554

 

p.o.  DYREKTOR

SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Kołobrzegu

lek. med. Maria Pietryk